Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Is queer theory dead? Through its increasing entanglement with capitalism, James Penney, controversially argues that queer theory has run its course. However, the 'end of queer' should not signal the death of liberatory sexual politics; rather, it presents the occasion to rethink the relation between sexuality and politics. The book makes a critical return to Marxism and psychoanalysis, via Freud and Lacan, and conducts a critical examination of queer theory's most famous proponents, including Judith Butler and Eve Kosofsky Sedgwick. In doing so, Penney insists that the way to implant sexuality in the field of political antagonism is - paradoxically - to abandon the exhausted premise of a politicised sexuality. He argues that by wresting sexuality from the dead end of identity politics, it can be opened up to a universal emancipatory struggle beyond the reach of capitalism's powers of commodification.