Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Through a series of provocative conversations, Frederick Luis Aldama and Herbert Lindenberger, who have written widely on literature, film, music, and art, locate a place for the discomforting and the often painfully unpleasant within aesthetics. The conversational format allows them to travel informally across many centuries and many art forms. They have much to tell one another about the arts since the advent of modernism soon after 1900--the nontonal music, for example, of the Second Vienna School, the chance-directed music and dance of John Cage and Merce Cunningham, the in-your-faceness of such diverse visual artists as Francis Bacon, Pablo Picasso, Willem de Kooning, Egon Schiele, Otto Dix, and Damien Hirst. They demonstrate as well a long tradition of discomforting art stretching back many centuries, for example, in the Last Judgments of innumerable Renaissance painters, in Goya's so-called "black" paintings, in Wagner's Tristan chord, and in the subtexts of Shakespearean works such as King Lear and Othello. This book is addressed at once to scholars of literature, art history, musicology, and cinema. Although its conversational format eschews the standard conventions of scholarly argument, it provides original insights both into particular art forms and into individual works within these forms. Among other matters, it demonstrates how recent work in neuroscience may provide insights in the ways that consumers process difficult and discomforting works of art. The book also contributes to current aesthetic theory by charting the dialogue that goes on--especially in aesthetically challenging works--between creator, artifact, and consumer.