Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The contemporary study of film is dominated by narrative theory - yet films include scenes and images which do not perform a narrative task but nevertheless provoke an emotional response. Stella Hockenhull looks at the painterly dimensions inherent in the medium of film, arguing that an aesthetic analysis enables a fuller appreciation of the visual 'spectacle' of cinema. In a reading of the formal aspects in film imagery in contemporary British films spanning social realist, melodrama and horror genres, Hockenhull demonstrates how the spiritual aspects of landscape and nature mobilise a Neo-Romantic effect. She traces the influence of Romanticism and notions of the Sublime in key British films including Sweet Sixteen, The Queen, Ratcatcher, Eden Lake, 28 Days Later, My Summer of Love and The Last Great Wilderness. Operating at the intersection between film theory, art theory and aesthetics, this is a vital contribution which enables a fuller, multidimensional understanding of cinematic experience.