Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book offers, for the first time in aesthetics, a comprehensive account of aestheticism of the 19th century as a philosophical theory of its own right. Taking philosophical and art-historical viewpoints, this cross-disciplinary book presents aestheticism as the foundational movement of modernist aesthetics of the 20th century. Emerging in the writings of the foremost aestheticists - Oscar Wilde, Walter Pater, James Whistler, and their formalist successors such as Clive Bell, Roger Fry, and Clement Greenberg - aestheticism offers a uniquely synthetic definition of art. It captures the artwork's relations between form and content, art's independent ontology and autonomy, art's internal completeness, criticism, immunity to recruitment, the uniqueness of each medium, and musicality, as well as the logical-theoretical affiliation of art for art's sake to epistemology, ethics and philosophy of language. Those are used by Michalle Gal to formulate a definition of art in terms of a theory of Deep Formalism, setting aestheticism, which aspires to preserve the artistic medium, as a critique of the current linguistic-conceptual aesthetics that developed after the linguistic turn of aesthetics.