Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Choephori (or Libation Bearers) is the second play of Aeschylus' Oresteia. It was the main reference point for the Electras of Sophocles and Euripides and may be called the archetype of all later dramatizations of Orestes' matricide. But while Choephori can be considered the most influential part of the tragic trilogy in terms of theater history, it is also, paradoxically, the worst preserved of the three plays, its text resting upon a single medieval manuscript and being corrupt in many places. This is one of the reasons why the drama continues to be controversial to an extent that even by, Aeschylean' standards seems exceptional. Although there is a vast amount of literature devoted to the Oresteia and there are excellent contributions dealing with its middle play, very many of the problems occurring in Choephori are still unsettled. The present study does not focus on general themes (e.g. justice, gender, intertextuality), albeit such topics will necessarily arise in the course of the argument, nor does it claim to give a new overall interpretation. Rather, it intends to discuss questions concerning structure and performance and to address a number of issues that seem important for understanding the play.