Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Whether imposing skyscrapers, innovative materials and constructions, emblematic forms or ecological high-tech buildings - large private companies played a major role in shaping the architectural history of the 20th century. In "ADVERTISING ARCHITECTURE" Hauke Horn examines how well-known companies strategically used their headquarters as visual media to promote their products, influence their public image and construct a corporate identity. German description: Ob imposante Hochhauser, innovative Materialien und Konstruktionen, zeichenhafte Formen oder okologische Hightech-Bauten - private Groaunternehmen haben die Architekturgeschichte des 20. Jahrhunderts wesentlich mitgepragt. In "ADVERTISING ARCHITECTURE" untersucht Hauke Horn, wie Konzerne und Groabanken ihre Hauptquartiere strategisch als visuelle Medien nutzten, um ihre Produkte zu bewerben, ihr offentliches Image zu beeinflussen und eine Corporate Identity zu konstruieren. Abseits einer auf die Handschrift beruhmter Architekten fokussierenden Stilgeschichte zeigt sich der groae Anteil, den Firmen als Auftraggeberinnen am Erscheinungsbild von Gebauden haben konnen. Daruber hinaus prasentiert das Buch einen neuen Ansatz der Architekturikonologie: Architektur wird als visuelles Kommunikationsmedium betrachtet, das stets Botschaften aussendet.