Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Advertising Architecture

Kommunikation, Imagebildung Und Corporate Identity Durch Unternehmensarchitektur (1950-2000)

Hauke Horn
Hardcover | Duits
€ 68,45
+ 136 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

English summary: Whether imposing skyscrapers, innovative materials and constructions, emblematic forms or ecological high-tech buildings - large private companies played a major role in shaping the architectural history of the 20th century. In "ADVERTISING ARCHITECTURE" Hauke Horn examines how well-known companies strategically used their headquarters as visual media to promote their products, influence their public image and construct a corporate identity. German description: Ob imposante Hochhauser, innovative Materialien und Konstruktionen, zeichenhafte Formen oder okologische Hightech-Bauten - private Groaunternehmen haben die Architekturgeschichte des 20. Jahrhunderts wesentlich mitgepragt. In "ADVERTISING ARCHITECTURE" untersucht Hauke Horn, wie Konzerne und Groabanken ihre Hauptquartiere strategisch als visuelle Medien nutzten, um ihre Produkte zu bewerben, ihr offentliches Image zu beeinflussen und eine Corporate Identity zu konstruieren. Abseits einer auf die Handschrift beruhmter Architekten fokussierenden Stilgeschichte zeigt sich der groae Anteil, den Firmen als Auftraggeberinnen am Erscheinungsbild von Gebauden haben konnen. Daruber hinaus prasentiert das Buch einen neuen Ansatz der Architekturikonologie: Architektur wird als visuelles Kommunikationsmedium betrachtet, das stets Botschaften aussendet.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Duits

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783786128816
Verschijningsdatum:
21/12/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
203 mm x 267 mm
Gewicht:
5887 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 136 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.