• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Advertising and Consumer Culture in Ireland, 1922-1962

Buy Irish

Stephanie Rains
Hardcover | Engels | Reappraisals in Irish History | nr. 18
€ 220,45
+ 440 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores advertising and consumer culture as key aspects of everyday life and national culture in twentieth-century Ireland. It makes a particular argument that the presence of anti-materialist rhetoric in some parts of Irish public life after Independence has obscured the existence of a lively consumer culture throughout the period, as evident in the many advertisements which supported Irish newspapers and magazines, the jingles broadcast on Irish radio, and the neon advertising signs and billboards on Irish streets. The book focuses on the development of the advertising industry itself, and the sophisticated ways in which it worked to associate consumption with national pride. It also considers the advertising of Irish homes and home appliances as an important focus of consumption, and the targeting of Irish women as the principal consumers in those homes, as well as publicity stunts and advertising in public space, and the form and style of commercial broadcasting and sponsored programming from the earliest days of Irish radio. It finishes with an examination of the opposite extremes of consumer abundance displayed in the annual Christmas advertising, as opposed to the consumer culture response to shortages during World War Two.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
252
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 18

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781802070583
Verschijningsdatum:
1/09/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
530 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 440 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.