Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

ADHD in Lebanese Schools

Diagnosis, Assessment, and Treatment

Hala Mohammed Berri, Anies Al-Hroub
€ 52,95
+ 105 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This Brief addresses the causes, assessment, and treatment of ADHD in Lebanese schoolchildren. It details how the disorder is currently defined in Lebanese elementary schools and examines schoolteachers' understanding of and conceptions about ADHD across three domains: general knowledge; symptoms and diagnosis; and treatment. This concise volume presents the authors' research into Lebanese schoolteachers' knowledge of ADHD and their ability and readiness to address the psychological and academic needs of their students who have been diagnosed with the disorder. In addition, the Brief explores the teachers' ability to identify ADHD subtypes in relation to a student's gender within the Lebanese context, emphasizing the differing sociocultural expectations in the behaviors of boys and girls.
  • Current procedures for identifying ADHD in Lebanon.
  • Lebanese teachers' knowledge about ADHD, their misconceptions, and factors that influence their opinions.
  • Biases toward and confusion about disorders on the basis of perceived gender differences.
  • ADHD assessment and implementation strategies for Lebanese special education professionals.
  • Research questions, design, and methods as well as data collection and analysis procedures used in the study.

ADHD in Lebanese Schools is an essential resource for researchers, professionals and policymakers, and graduate students in such interrelated fields as school psychology, educational psychology, and social work.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
76
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783319286983
Verschijningsdatum:
14/03/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
149 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.