Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What did it mean to hear, for the first time, what George Eliot described as 'that roar which lies on the other side of silence'? Rapid developments in nineteenth-century acoustic science and communications technologies opened up new worlds beyond the limits of normal audibility for the Victorian public. Weaving together explorations of scientific developments with imaginative cultural, spiritual, and literary responses, this book sets out to explore the burgeoning field of acoustics in the nineteenth century and the new language, structure, and conceptual models it offered to broker the boundaries of the individual self. Ranging from Eliot's Middlemarch to Du Maurier's Trilby, and from Laënnec's work on the stethoscope to experiments on animal audition, inquiries into the unconscious, and spiritualist investigations of the hidden world of vibrations, it demonstrates the profound challenge to the boundaries of the human that was issued by new sound technologies in the Victorian period.