Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recordings are now the primary way we hear classical music, especially the more abstract styles of "absolute" instrumental music. In this original, provocative book, Arved Ashby argues that recording technology has transformed our understanding of art music. Contesting the laments of nostalgic critics, Ashby sees recordings as socially progressive and instruments of a musical vernacular, but also finds that recording and absolute music actually involve similar notions of removing sound from context. He takes stock of technology's impact on classical music, addressing the questions at the heart of the issue. This erudite yet concise study reveals how mechanical reproduction has transformed classical musical culture and the very act of listening, breaking down aesthetic and generational barriers and mixing classical music into the soundtrack of everyday life.