Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What does it mean to worship beings that one believes are completely indifferent to, and entirely beyond the reach of, any form of worship whatsoever? How would such a relationship with sacred beings affect the religious life of a community? Using these questions as his point of departure, Lawrence A. Babb explores the ritual culture of image-worshipping Svetambar Jains of the western Indian states of Gujarat and Rajasthan.
Jainism traces its lineages back to the ninth century B.C.E. and is, along with Buddhism, the only surviving example of India's ancient non-Vedic religious traditions. It is known and celebrated for its systematic practice of non-violence and for the intense rigor of the asceticism it promotes. A unique aspect of Babb's study is his linking of the Jain tradition to the social identity of existing Jain communities.
Babb concludes by showing that Jain ritual culture can be seen as a variation on pan-Indian ritual patterns. In illuminating this little-known religious tradition, he demonstrates that divine "absence" can be as rich as divine "presence" in its possibilities for informing a religious response to the cosmos.