Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Writers read more than just other writers. They read the social, cultural, and economic structures that determine the world into which they were born. And they also read other writers. A World Under Sentence reads these various "texts" that the early Canadian novelist John Richardson (author of Wacousta, 1776-1852) himself read. Through this, it compels its own readers to rethink the writings of this once-marginalized figure. Richardson wrote Gothic romances with outlandish plots and improbable characters; it is easy to dismiss his work as Upper Canada's clumsy, homegrown version of the potboiler fiction popular in Britain and the United States. But something more is at work. He was born into a garrisoned, fur-trading world that was one large balancing act. The new United States, the newly-sundered British North American Empire, the still-powerful indigenous societies, the mixed societies that ran the fur trade, the imperial ones that owned it, the U.S. settler society that would extinguish tribe and trader alike: all these forces contended.