Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Berlin Wall is arguably the most prominent symbol of the Cold War era. Its construction in 1961 and its dismantling in 1989 are broadly understood as pivotal moments in the history of the last century. In A Wall of Our Own, Paul M. Farber traces the Berlin Wall as a site of pilgrimage for American artists, writers, and activists. During the Cold War and in the shadow of the Wall, figures such as Leonard Freed, Angela Davis, Shinkichi Tajiri, and Audre Lorde weighed the possibilities and limits of American democracy. All were sparked by their first encounters with the Wall, incorporated their reflections in books and artworks directed toward the geopolitics of division in the United States, and considered divided Germany as a site of intersection between art and activism over the respective courses of their careers. Departing from the well-known stories of Americans seeking post-World War II Paris for their own self-imposed exile or traveling the open road of the domestic interstate highway system, Farber reveals the divided city of Berlin as another destination for Americans seeking a critical distance. By analyzing the experiences and cultural creations of "American Berliner" artists and activists, Farber offers a new way to view not only the Wall itself but also how the Cold War still structures our thinking about freedom, repression, and artistic resistance on a global scale.