Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The tale of the ill-fated HMS Wager gripped the public's imagination, feeding its taste for dramatic accounts of survival against the odds. Part of George Anson's squadron that had been sent to harass Spanish ships in the Pacific, she was wrecked after rounding Cape Horn in 1741. The majority of the survivors, led by ship's gunner John Bulkeley, mutinied against their irascible and unpredictable captain and chose to make their own way home in what would become one of the most hazardous journeys ever recorded. Their journey took them over 2,000 miles in an open boat through ferocious seas, enduring starvation and extreme privation. Two years after the disaster, the thirty remaining men arrived back in England. Bulkeley and ship's carpenter John Cummins published this account in 1743. Also reissued in this series is the 1768 account of John Byron, who had been midshipman aboard the Wager.