Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mary Wollstonecraft (1759-1797) published A Vindication of the Rights of Woman in 1792. It was written in reaction to Rousseau's Emile (1762), which argued that the purpose of a girl's education was to make her useful to a man. Wollstonecraft offered a defence of woman's ability to reason, given appropriate education. She argued that the limited education given to women made them docile and empty-headed playthings whose supposed fragility and coquetry were constructions that damaged not only the individual but society as a whole. Her radical prescription was for girls to be educated alongside boys and to the same standard, so that they were not left dependent on marriage for financial security. The independence of mind displayed in this polemic has ensured its place as a foundational work in the canon of feminist thought. For more information on this author, see http: //orlando.cambridge.org/public/svPeople?person_id=wollma