• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

A Unified Theory of Information Design

Visuals, Text and Ethics

Nicole Amare, Alan Manning
Hardcover | Engels | Baywood's Technical Communications
€ 195,95
+ 391 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Communicative visuals, including written text, have a diverse range of forms and purposes. In this volume, the authors show that it is possible to both describe and explain the major properties of diverse visual-communication forms and purposes within a common theoretical framework of information design and ethics. For those unaccustomed to thinking of written text as a visual form belonging to the same general class as other visual forms (colour, texture, shape, imagery, etc.), consider how a text's readability suffers if we remove all white space and punctuation, which can be identified as visual signals of the same subtype as grid lines and bullet points, dividing and calling attention to adjacent information. The authors identify deep connections between foundational visual design elements and the grammar of language itself.

No physicist or chemist today questions the value of a single theory that describes and explains a wide variety of phenomena, but oddly enough, the authors have frequently been asked why they are interested in advancing a unified theory of visual communication. The simplest answer is: to treat visual communication as a science, and seeking unified theories is just what science does. In more practical terms, a unified approach to visual communication allows us to teach visual design students relatively few things that will enable them to do relatively many things.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
215
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780895037787
Verschijningsdatum:
30/12/2013
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
452 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 391 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.