Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
François Truffaut (1932-1984) ranks among the greatest film directors and has had a worldwide impact on filmmaking as a screenwriter, producer, film critic, and founding member of the French New Wave. His most celebrated films include The 400 Blows, Shoot the Piano Player, Jules and Jim, Day for Night, and The Last Metro. A Truffaut Notebook is a lively and eclectic introduction to the life and work of this major cinematic figure. In entries as brief as a page, as well as in full-length essays, it examines topics such as Truffaut's mentors, the autobiographical nature of his films, his place in the film tradition, his film criticism, his reputation, his relationships with other directors, and the formal and thematic coherence of his body of work. Sam Solecki also argues for Truffaut's continuing appeal and relevance by examining his influence on filmmakers like Woody Allen, Noah Baumbach, Alexander Payne, Patrice Leconte, and Jean-Pierre Jeunet, and on writers such as Julian Barnes, Ann Beattie, and Salman Rushdie. Because the book returns regularly to the author's shifting responses to Truffaut's work over the last fifty years, it also offers an autobiographical meditation on his own lifelong fascination with film. Consisting of over eighty short entries and essays, as well as provocative lists, dreams, and quizzes, A Truffaut Notebook is an original and exciting text and a model of passionate engagement with cinema.