Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Presented as a Vorlesung in the German philosophical tradition, this book presents the most detailed account of Nelson's method of argument analysis, celebrated by many luminaries such as Karl Popper. It was written in 1921 in opposition to the relativistic, subjectivistic and nihilistic tendencies of Nelson's time. The book contains an exposition of a method that is a further development of Kant's transcendental dialectics, followed by an application to the critical analysis of arguments by many famous thinkers, including Bentham, Mill, Poincaré, Leibniz, Hegel, Einstein, Bergson, Rickert, Simmel, Brentano, Stammler, Jellinek, Dingler, and Meinong. The book presents a general theory of philosophical argumentation as seen from the viewpoint of the typical fallacies committed by anybody arguing philosophically, whether professional philosophers or philosophical laypeople. Although the nature of philosophy and philosophical argumentation is one of the most recurrent objects of reflection for philosophers, this book represents the first attempt at a general theory of philosophical fallacy. According to Nelson, it is in the shape of false dilemmas that errors in reasoning always emerge, and false dilemmas are always the result of the same mechanism--the unwitting replacement of one concept for another.