Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Scott Dill's A Theology of Sense: John Updike, Embodiment, and Late Twentieth-Century American Literature brings together theology, aesthetics, and the body, arguing that Updike, a central figure in post-1945 American literature, deeply embeds in his work questions of the body and the senses with questions of theology. Dill offers new understandings not only of the work of Updike--which is importantly being revisited since the author's death in 2009--but also new understandings of the relationship between aesthetics, religion, and physical experience. Dill explores Updike's unique literary legacy in order to argue for a genuinely postsecular theory of aesthetic experience. Each chapter takes up one of the five senses and its relation to broader theoretical concerns: affect, subjectivity, ontology, ethics, and theology. While placing Updike's work in relation to other late twentieth-century American writers, Dill explains their notions of embodiment and uses them to render a new account of postsecular aesthetics. No other novelist has portrayed mere sense experience as carefully, as extensively, or as theologically--repeatedly turning to the doctrine of creation as his stylistic justification. Across this examination of his many stories, novels, poems, and essays, Dill proves that Updike forces us to reconsider the power of literature to revitalize sense experience as a theological question.