Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gnostic beliefs presented themselves as a major challenge to Irenaeus of Lyons (Against Heresies, ca. A.D. 180), Hippolytus of Rome (the presumed author of the Elenchos Against All Heresies, post-A.D. 222), and Epiphanius of Salamis (Panarion, A.D. 374-77). What was at stake for them were life-and-death issues; the nature of Christianity and the question of truth. While recent manuscript finds shed new light on gnostic thought, the writings of the heresiologists are still indispensable--for knowledge of gnostic teaching but also of "what certain influential authors in the emergence of catholic Christianity considered ... the pivotal point on which Christianity would stand or fall." The writings of these three heresiologists, observes Vallée, offer "excellent illustrations of what heresiology was in three successive centuries" and how it developed. Their influence on the style of Christian polemics was decisive and lasting. Valllée analyzes the arguments of each of the three heresiologists in order to discern the central concerns of each.