Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
B. Lee Cooper offers a kaleidoscopic portrait of contemporary American society as it has been captured and transmitted in the lyrics of more than 3,000 popular recordings. By tracing the permutations of American popular music from the end of the Big Band/Swing Era through the Age of Rock, the author presents a thematically structured analysis of popular music lyrics from 1950 through 1985. Cooper divides his lucid commentaries and lists of songs into fifteen sections, each dealing with a particular social, political, or personal theme. In the brief essays that precede the lengthy discographic sections, the author explores the ways in which popular music has dealt with such issues as religion, death, education, youth culture, transportation, mass media, protest, military activity, women's liberation, and drug use and abuse. An illustrative discography of 45 r.p.m. records follows each section of commentary. An extensive bibliography of books, articles, and special reports appears at the end of the volume, along with a selected discography of album-length recordings which supplements the extensive 45 r.p.m. listings.