Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
While it may seem that debates over euthanasia began with Jack Kervorkian, the practice of mercy killing extends back to Ancient Greece and beyond. In America, the debate has raged for well over a century. Now, in A Merciful End, Ian Dowbiggin offers the first full-scale historical account of one of the most controversial reform movements in America. Drawing on unprecedented access to the archives of the Euthanasia Society of America, interviews with important figures in the movement today, and flashpoint cases such as the tragic fate of Karen Ann Quinlan, Dowbiggin tells the dramatic story of the men and women who struggled throughout the twentieth century to change the nation's attitude--and its laws--regarding mercy killing. In tracing the history of the euthanasia movement, he documents its intersection with other progressive social causes: women's suffrage, birth control, abortion rights, as well as its uneasy pre-WWII alliance with eugenics. Such links brought euthanasia activists into fierce conflict with Judeo-Christian institutions who worried that "the right to die" might become a "duty to die." Indeed, Dowbiggin argues that by joining a sometimes overzealous quest to maximize human freedom with a desire to "improve" society, the euthanasia movement has been dogged by the fear that mercy killing could be extended to persons with disabilities, handicapped newborns, unconscious geriatric patients, lifelong criminals, and even the poor. Justified or not, such fears have stalled the movement, as more and more Americans now prefer better end-of-life care than wholesale changes in euthanasia laws. For anyone trying to decide whether euthanasia offers a humane alternative to prolonged suffering or violates the "sanctity of life," A Merciful End provides fascinating and much-needed historical context.