Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the wake of Abu Ghraib, Americans have struggled to understand what happened in the notorious prison and why. In this elegant series of essays, inflected with a radical Catholic philosophy, David Griffith contends that society's shift from language to image has changed the way people think about violence and cruelty, and that a disconnect exists between images and reality. Griffith meditates on images and literature, finding potent insight into what went wrong at the prison in the works of Susan Sontag, Anthony Burgess, and especially Flannery O'Connor, who often explored the gulf between proclamations of faith and the capacity for evil. Accompanying the essays are illustrated facts about torture, lists of torture methods and their long-term effects, and graphics such as the schematics of the "pain pathways" in the human body. Together, the images and essays endow the human being with the complexity images alone deny.