Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

A Good Investment?

Philanthropy and the Marketing of Race in an Urban Public School

Amy Brown
Hardcover | Engels
€ 108,95
+ 217 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Select students and teachers worked the room at a fundraising event for a New York City public high school Amy Brown calls College Preparatory Academy. It was their job to convince wealthy attendants that College Prep, with its largely minority and disadvantaged student body and its unusually high rate of graduation and college acceptance, was a worthy investment. To this end, students and teachers tried to seem needy and deserving, hoping to make supporters feel generous, important, and not threatened. How much, Brown asks, does competition for financing in urban public schools depend on marketing and perpetuating poverty in order to thrive? And are the actors in this drama deliberately playing up stereotypes of race and class?

A Good Investment? offers a firsthand look behind the scenes of the philanthropic approach to funding public education--a process in which social change in education policy and practice is aligned with social entrepreneurship. The appearance of success, equity, or justice in education, Brown argues, might actually serve to maintain stark inequalities and inhibit democracy. Her book shows that models of corporate or philanthropic charity in education can in fact reinforce the race and class hierarchies that they purport to alleviate.

As their voices reveal, the teachers and students on the receiving end of such a system can be critically conscious and ambivalent participants in a school's racialized marketing and image management. Timely and provocative, this nuanced work exposes the unintended consequences of an education marketplace where charity masquerades as justice.


Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
296
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780816691128
Verschijningsdatum:
15/11/2015
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 217 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.