Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

A Filtered Life

Social Media on a College Campus

Nicole Taylor, Mimi Nichter
Hardcover | Engels
€ 274,95
+ 549 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A Filtered Life is the first comprehensive ethnographic account to explore how college students create and manage multiple identities on social media.

Drawing on interviews and digital ethnographic data gleaned from popular social media platforms, the authors document and make visible routinized practices that are typically hidden and operating behind the scenes. They introduce the concept of "digital multiples," wherein students strategically present themselves differently across social media platforms. This requires both the copious production of content and the calculated development of an instantly recognizable aesthetic or brand. Taylor and Nichter examine key contradictions that emerged from student narratives, including presenting a self that is both authentic and highly edited, appearing upbeat even during emotionally difficult times, and exuding body positivity even when frustrated with how you look. Students struggled with this series of impossibilities; yet, they felt compelled to maintain a vibrant online presence.

With its close-up portrayal of the social and embodied experiences of college students, A Filtered Life is ideal for students and scholars interested in youth studies, digital ethnography, communication, and new forms of media.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
210
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032021362
Verschijningsdatum:
24/12/2021
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
467 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 549 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.