Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Among the array of christologies embodied within New Testament literature, the so-called "hymn" of Colossians 1: 15-20 offers a unique and invaluable contribution to contemporary theological and inter-religious discourse. This is because it conveys what is arguably the highest christological affirmation within the canon. Pizzuto contends that the hymn is a creative and faith-filled composition by the same deutero-Pauline author of the Colossians epistle itself and demonstrates that there is an inextricable relationship between the chiastic structure of Col 1: 15-20 and a proper understanding of its provenance, authorship and theology. Although the hymn echoes theological motifs consistent with Second Temple Judaism and loosely reflects a number of syncretistic influences, it is fundamentally the novelty of the "Christ-event," - the historical impact of Jesus of Nazareth - that has been most influential in determining the christological categories of Col 1: 15-20 and its larger epistolary framework. Pizzuto thus defends the overall integrity of the hymn against those who would assert that it reflects a pre-Christian or pre-Colossians origin. He concludes that Col 1: 15-20 represents something of a "leap" beyond Pauline christology into a new and unequivocal conviction of the cosmic implications of the Cross.