Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Onderwijs & Scholen
  5. A Comparative Analysis of School-Based Management in Central America

A Comparative Analysis of School-Based Management in Central America

Emanuela Di Gropello
Paperback | Engels | World Bank Working Papers | nr. 72
€ 13,45
+ 26 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This paper provides a comparative analysis of school-based management reforms in four Central American countries (EDUCO in El Salvador, PRONADE in Guatemala, PROHECO in Honduras, and 'Centros Autonomos' in Nicaragua). It starts by providing a characterization of the models and then reviews how they have expanded community participation and empowerment and school decision-making autonomy. It then continues by analyzing the impact of community and school empowerment on the teaching-learning process, including measures of teacher effort. The paper assesses the impact of the models on several educational outcomes, relating this impact with the teaching-learning environment and community empowerment. Finally, the paper attempts to explain the impact of the reforms by discussing how variations in reform design, country contexts and actors' assets can explain differences and similarities in result. The key conclusion of the paper is that school-based management models have led generally to greater community empowerment and teacher effort, resulting in: a. a better use of the existing limited capacity of teachers and schools; b. higher coverage in rural areas; c. somewhat better student flows; and d. learning outcomes at least as high as in traditional schools (while community-managed schools are generally established in the poorest and most isolated rural areas). A second set of key conclusions of the report is that the impact of community-based schooling on student flows and learning outcomes could be greatly enhanced by a set of specific actions which largely aim at setting up the conditions for pedagogical improvement, improved management and empowerment at the local level, and sustainability of the models.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
61
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 72

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780821365250
Verschijningsdatum:
25/01/2006
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
180 mm x 252 mm
Gewicht:
145 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 26 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.