Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For the major poets of Osip Mandelstam's generation, poetry represented a calling in the most tangible sense. To respond to it meant to fashion from the available cultural and personal material a mythic self, one that could serve both as the organizing subject for poetry and as an object of worshipful adoration. A successful poet like Mandelstam thus became the focal point of a complex cultural phenomenon-perhaps a charismatic cult-that shaped his writings, gesture, and reception.
Gregory Freidin examines Mandelstam's legacy in this broader context and lays the groundwork for approaching modernist Russian poetry as a charismatic institution. He traces the interplay of poetic tradition, personal background, historical events, religious culture, and political developments as they entered the symbolic order of Mandelstam's art and helped determine its outlines in the reader's imagination. Many important aspects of the Mandelstam phenomenon, including the Jewish theme, the meaning of the poet's Christianity, his political stand, and, in particular, his conflict with Stalin and Stalinism, receive here a new interpretation.
A case study in the emergence of a literary cult, A Coat of Many Colors reveals how Russian poetry of the early twentieth century functioned as a charismatic institution of a distinctly modern kind. Those who belonged to it combined knowledge of the recent studies in myth, magic, and religion with the cultivation of verbal magic, mythic consciousness, and unorthodox religious beliefs. Following Mandelstam's career over its entire span (1908-1938), Freidin shows how the poet benefited from literary scholarship, comparative mythology, the history and sociology of religion at the same time he was emulating in his poetry the very subject of these academic disciplines. To account for this duality in interpreting Mandelstam's writings, Freidin draws on explanatory paradigms of contemporary human sciences, from Saussure and the Formalists to Weber, Durkheim, Freud, and Marcel Mauss.