Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Elway Bevin's A Briefe and Short Instruction of the Art of Musicke begins with rudimentary instruction on consonance, dissonance and proportions but quickly turns to a presentation of examples of plainsong-based canonic writing of increasing complexity and remarkable diversity. Bevin's book was well known in the seventeenth and eighteenth centuries and was quoted or commented upon by Christopher Simpson, Henry Purcell, Charles Burney, John Hawkins and Augustus Kollmann. In the introduction to this modern edition of the work, the first edition to appear since the original was published in 1631, Denis Collins establishes the great importance of A Briefe and Short Instruction of the Art of Musicke in the history of canon. He assesses Bevin's relationship to English theories of canon and to manuscript collections of plainsong canons from the late sixteenth and early seventeenth centuries, and he proposes a typology for canonic processes and structures which is applied in the discussion of Bevin's canons.