• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Economie
  5. A Behavioral Economics Approach to Interactive Information Retrieval

A Behavioral Economics Approach to Interactive Information Retrieval

Understanding and Supporting Boundedly Rational Users

Jiqun Liu
Paperback | Engels | Information Retrieval | nr. 48
€ 168,95
+ 337 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book brings together the insights from three different areas, Information Seeking and RetrievalCognitive Psychology, and Behavioral Economics, and shows how this new interdisciplinary approach can advance our knowledge about users interacting with diverse search systems, especially their seemingly irrational decisions and anomalies that could not be predicted by most normative models.
The first part "Foundation" of this book introduces the general notions and fundamentals of this new approach, as well as the main concepts, terminology and theories. The second part "Beyond Rational Agents" describes the systematic biases and cognitive limits confirmed by behavioral experiments of varying types and explains in detail how they contradict the assumptions and predictions of formal models in information retrieval (IR). The third part "Toward A Behavioral Economics Approach" first synthesizes the findings from existing preliminaryresearch on bounded rationality and behavioral economics modeling in information seeking, retrieval, and recommender system communities. Then, it discusses the implications, open questions and methodological challenges of applying the behavioral economics framework to different sub-areas of IR research and practices, such as modeling users and search sessions, developing unbiased learning to rank and adaptive recommendations algorithms, implementing bias-aware intelligent task support, as well as extending the conceptualization and evaluation on IR fairness, accountability, transparency and ethics (FATE) with the knowledge regarding both human biases and algorithmic biases.
This book introduces a behavioral economics framework to IR scientists seeking a new perspective on both fundamental and new emerging problems of IR as well as the development and evaluation of bias-aware intelligent information systems. It is especially intended for researchers working on IR and human-information interaction who want to learn about the potential offered by behavioral economics in their own research areas.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
211
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 48

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783031232312
Verschijningsdatum:
18/02/2024
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 235 mm
Gewicht:
354 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 337 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.