Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Zes decennia videogames passeren de revue in 50 games die je gespeeld móét hebben, van de late jaren zeventig tot het begin van dit nieuwe decennium. Van de meest rudimentaire en bekende titels als Space Invaders en Super Mario Bros., die de absolute basisingrediënten van het medium introduceerden, tot vandaag minder bekende exploten als Impossible Mission en Hacker. Van cathartische kleppers als Doom en Street Fighter II, waarin de speler eventjes helemaal loos kan gaan, tot spellen die tactisch inzicht vergen, zoals Civilization en StarCraft. Van blockbusterervaringen à la Halo 3 tot verhalende games als Mass Effect 2. En van kleinere pareltjes als Limbo tot de overweldigende interactieve werelden van games als Red Dead Redemption II. Absolute klassiekers, die niet als een verrassing zullen klinken in een verzameling van vijftig toppers, worden hier en daar afgewisseld met een eigenzinnige keuze door de auteur, die al veertig jaar gamer is en het medium gedurende een kleine kwarteeuw volgt als journalist. Bij iedere game geeft dit boek aan hoe, en op welk platform, hij vandaag nog kan worden gespeeld. Dat geldt ook voor de oudere games in de selectie, die stuk voor stuk origineel uitkwamen op een console die allang naar het museum verwezen is. Bij die oudere games speelde er ook een ander belangrijk criterium mee in de keuze: zijn ze vandaag nog speelbaar? Om dat laatste te verzekeren, heeft de auteur ze stuk voor stuk opnieuw gespeeld voor dit boek.