Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

3D Printing for Product Designers

Innovative Strategies Using Additive Manufacturing

Jennifer Loy, James Novak, Olaf Diegel
Paperback | Engels
€ 45,95
+ 91 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

3D Printing for Product Designers closes the gap between the rhetoric of 3D printing in manufacturing and the reality for product designers. It provides practical strategies to support the adoption and integration of 3D printing into professional practice.

3D printing has evolved over the last decade into a practical proposition for manufacturing, opening up innovative opportunities for product designers. From its foundations in rapid prototyping, additive manufacturing has developed into a range of technologies suitable for end-use products. This book shows you how to evaluate and sensitively understand people, process, and products and demonstrates how solutions for working with additive manufacturing can be developed in context. It includes a practical, step-by-step plan for product designers and CEOs aimed at supporting the successful implementation of 3D printing by stakeholders at all levels of a manufacturing facility, tailored to their stage of technology integration and business readiness. It features a wide range of real-world examples of practice illustrated in full colour, across industries such as healthcare, construction, and film, aligning with the strategic approach outlined in the book.

The book can be followed chronologically to guide you to transform your process for a company, to meet the unique needs of a specific client, or to be used as a starting point for the product design entrepreneur. Written by experienced industry professionals and academics, this is a fundamental reference for product designers, industrial designers, design engineers, CEOs, consultants, and makers.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
284
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367641108
Verschijningsdatum:
17/03/2023
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
172 mm x 242 mm
Gewicht:
771 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 91 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.