Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Buch beschäftigt sich mit der Einbeziehung von Elementen der 3D-Computergrafik in den Mathematikunterricht. Vorrangiges Ziel dabei ist es, den Unterricht praxisnäher und anschaulicher zu gestalten. Anhand vieler interessanter Beispiele werden die Leser in mathematische Grundlagen der Computergrafik eingeführt und es wird aufgezeigt, wie sich mithilfe der freien Software POV-Ray attraktive 3D-Grafiken erstellen lassen. Grundlagen der folgenden didaktischen Überlegungen bilden eine Analyse der analytischen Geometrie als schulischer Lerninhalt sowie die mathematischen Grundlagen der 3D-Computergrafik und ihrer Anwendungen. Basierend darauf werden Potenzen und Ziele der Einbeziehung von Elementen der 3D-Computergrafik in das Stoffgebiet Analytische Geometrie herausgearbeitet und zu Unterrichtsvorschlägen konkretisiert. Erfahrungen aus Unterrichtsprojekten, die auf der Grundlage der entwickelten Konzepte durchgeführt wurden, bilden den Abschluss des Buches. Das Buch richtet sich an Mathematiklehrer sowie alle Leser, die einen Einblick in das faszinierende Gebiet der 3D-Computergrafik und die dahinter stehende Mathematik erhalten wollen.