Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Il y a un peu plus de 300 ans, à l'occasion du Salon 1704, soixante-dix oeuvres oeuvres ornaient la Grande Galerie du Louvre. Sous l'Ancien Régime, le Salon était organisé par l'Académie royale de peinture et de sculpture et présentait les oeuvres des plus grands artistes de l'époque. Il se situe en cela à l'origine du concept moderne d'exposition.
Cette exposition et le catalogue qui l'accompagne est la première du genre. « 1704 - Le Salon, les Arts et le Roi » donne à contempler des oeuvres variées(peintures, sculptures, dessins et estampes), rarement ou jamais montrées, représentatives des partis pris esthétiques de la fin du règne du Roi-Soleil : Noël et Antoine Coypel, François Marot et Jean Jouvenet, Louis de Boullogne, Nicolas de Largillierre et Hyacinthe Rigaud, Jean-Baptiste Santerre et Jacques Van Schuppen, Antoine Coysevox et Robert Le Lorrain, parmi d'autres. L'ordonnancement classique des tableaux commençait alors à être bousculé par la référence à Pierre-Paul Rubens et par les défenseurs de l'harmonie chromatique.
Le catalogue, richement illustré, offre ainsi une occasion sans précédent d'évoquer le contexte de création artistique de l'époque, le rôle de l'Académie royale, créée en 1648, et l'émergence du concept d'exposition.