Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Public art is on the urban agenda. Given recent claims about the importance of creativity to urban prosperity, opportunities for installing or performing art in the city have multiplied. As cities strive to appear culturally dynamic, the stakes of artistic production rise higher than ever. Exploring the interaction between art and the public in Canadian cities, Urban Encounters features writing by artists, architects, curators, anthropologists, geographers, and urban studies specialists. They show how people and places affect the structure and content of public artworks, what kinds of urban spaces and socialities are generated through art, and how to investigate and interpret encounters between art and its viewers in the city. Discussing a variety of art forms, including mobile cinemas, street improvisation, audiovisual investigations, and assembled objects, the contributors treat public artworks not just as aesthetic installations, but as agents that participate in the social and cultural evolution of cities. Using original, hands-on approaches, Urban Encounters reveals how art in the urban public space generates encounters that can transform both the city itself and the ways that people relate to it. Contributors include Alison Bain (York University), Robert Bean (NSCAD University), Lawrence Bird (architect, artist), Alexandrine Boudreault-Fournier (University of Victoria), Brenden Harvey (Dalhousie University), Wes Johnston (artist, curator), Léola Le Blanc (media artist), Brian Lilley (Dalhousie University), Barbara Lounder (NSCAD University), Mary Elizabeth Luka (York University), Sebastian Matthias (HafenCityUniversity), Christof Migone (Western University), Ellen Moffat (media artist), Kim Morgan (NSCAD University), Solomon Nagler (NSCAD University), Martha Radice (Dalhousie University), Nicole Rallis (McMaster University), Susanne Shawyer (Elon University), Shannon Turner (Aarhus University), Laurent Vernet (INRS Urbanisation Culture Société), and Nick Wees (University of Victoria).