• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Impact and the Management Researcher

Usha C V Haley
Paperback | Engels | Management Impact
€ 33,95
+ 67 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Universities, governments, faculty-evaluation committees, grant-bestowing institutions, scholars, and accreditation organizations have increasingly insisted on identifying and placing value on research impact. Valuation of research and scholarly output predicts innovation, affects careers, and guides resource allocations worldwide.

This book joins the burgeoning conversation in management and the social sciences with theoretical and applied discussions of the concepts, measurements, costs and benefits that accrue to pursuing scholarly impact. The author draws on a pioneering study by the Academy of Management that asked its global membership of 20,000 how they assessed scholarly impact, including rankings and impact factors, and how institutions supported this pursuit. Through qualitative and quantitative cross-country analysis by professorial rank, geographical region and support for various metrics, as well as exploration of parallel discussions in the social and hard sciences, the author argues for an urgent re-examination of the visible and invisible hands of research evaluation that shape lives and global societies.

The book presents original data on the external impacts of management research on policy, through the media, and in interest displayed by constituencies, which will make the book of interest to researchers, academics and students in the fields of business and management. Recommendations from leading management scholars and from the data follow for more valid, more reliable and less cynical metrics of research impact.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
104
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032162959
Verschijningsdatum:
25/09/2023
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
149 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.